خوزستان عاری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان  

مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: در ۲ سال اخیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خوزستان مشاهده نشده است.

ناصر عسکری فرد در نشست ستاد آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استانداری خوزستان گفت: با شروع مهاجرت پرندگان مهاجر و آزاد، از اقصی نقاط جهان و ایران به زیستگاه‌های زمستانی این استان و فراهم شدن شرایط بروز بیماری، بایستی اقدامات کنترل قرنطینه‌ای و پیشگیری از بیماری تشدید گردد.

او  افزود: استان خوزستان با دارا بودن تعداد زیادی تالاب‌ها و زیستگاه‌های بین المللی، پذیرای شمار زیادی از پرندگان آزاد پرواز است و این وضعیت اقلیمی، شرایط را برای بروز و شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان که یک بیماری بسیار حاد در طیور بوده می‌تواند مخاطرات بهداشت انسانی نیز داشته باشد را مهیا نماید.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در ۲ سال اخیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خوزستان مشاهده نشده و جز استان‌های پاک بوده است. 

آقای عسکری فرد گفت: این امر نشان دهنده برنامه‌های پایش و مراقبت‌های فعال بیماری و نظارت‌های مستمر اداره کل دامپزشکی خوزستان در سطح استان می‌باشد.

او  افزود: باید هر زمان که کانونی از این بیماری مشاهده و تایید گردید، اعضای ستاد بتوانند این آمادگی را داشته باشند که به صورت هماهنگ و ضربتی عمل کرده و ضمن کنترل بیماری، خسارات ناشی از آن را به حداقل برسانند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.